Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
6ENG302İleri İngilizce II3+0+032

Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Moleküler Biyoteknoloji (Almanca)
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Ders öğrencilerin akademik okuma ve yazma alanında çalışmalar yaparak İngilizce bilgilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Ders Akademik Okuma-Yazma-Dinleme-Konuşma ve Akademik Kelime Bilgisi etkinliklerinden oluşmaktadır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Düz Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi ve İletişimsel Yöntem
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. İlknur KARADAĞLI DİRİK
Dersi Verenler Öğr.Gör. İlknur KARADAĞLI DİRİK
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Folse, K. S., Muchmore-Vokoun, A. & Solomon, E. V. (2020). Great Writing 4. National Geographic Learning.
Lougheed, L. (2013). IELTS Practice Exams. Barron’s Educational Series.
Daise, D. & Norloff, C. (2020). Q Skills for Success 4- Reading and Writing. Oxford University Press.
Sharpe, P. J. (2013). TOEFL iBT (14th Ed.) Barron’s Educational Series.
Official TOEFL iBT Tests, Volume 1, McGraw Hill Education.
Bailey, S. (2011). Academic writing: A handbook for international students. Routledge.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ödev 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Ödevler 4 3 12
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 56

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenciler kompozisyon yazabileceklerdir (neden-sonuç, avantaj-dezavantaj, tasvir)
2 Öğrenciler B2 seviyesinde akademik metinler okuyabileceklerdir.
3 Öğrenciler yeni akademik kelimeler öğreneceklerdir.
4 Öğrenciler İngilizce sunum yapabileceklerdir


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Derse giriş Kompozisyon nedir? Kompozisyonun giriş paragrafı nasıl yazılır? Ödev 1: Giriş paragrafı yazmak Ödev 2: “The Luddite” adlı okuma parçası
2 Kompozisyonun gelişme ve sonuç paragrafları nasıl yazılır? Kompozisyon planı nasıl yapılır? “What makes you happy?” adlı TedEx videosu Ödev 1: Gelişme ve sonuç paragrafları yazmak Ödev 2: “Chocolate: Food of the Gods” adlı okuma parçası
3 İngilizce sunum yapma teknikleri Sunum konuları üzerine tartışmak Araştırma sorusu yazma Veri toplama Ödev: “The Intelligence of Corvids” adlı okuma parçası
4 Dinleme-anlama çalışması Tartışma türünde kompozisyonun giriş paragrafının yazımı
5 Tartışma türünde kompozisyonun gelişme ve sonuç paragraflarının yazımı
6 Dinleme-anlama çalışması Hikaye türünde kompozisyon yazımı
7 Okuma-anlama çalışması “Nineteenth Century Paperback Literature” Sunumların gidişatı ile ilgili görüşme
8 Ara Sınav
9 Okuma-anlama çalışması “Georges Perec” Yaratıcı yazma çalışması
10 Dinleme-anlama çalışması Yaratıcı yazma çalışması Sunum haftası 1
11 Dinleme-anlama çalışması Sunum haftası 2
12 Farklı türlerdeki kompozisyonlara bakma For and against kompozisyon türü Sunum haftası 3
13 Farklı türlerdeki kompozisyonlara bakma Cause & Effect Kompozisyon türü Sunum haftası 4
14 Dinleme anlama etkinliği
15 Yarıyıl Sonu Sınavı için Genel Tekrar
16 Yarıyıl Sonu Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7
Ö1 1
Ö2 1
Ö3 1
Ö4 1

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.tau.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=134564&lang=tr