Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1ENG101İngilizce I3+0+032

Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Endüstri Mühendisliği (Almanca)
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilere Temel İngilizce bilgisi ve pratiği kazandırmaktır. Bu bağlamda gerekli dil bilgisi yapıları öğretilirken, öğrencilerin bu yapıları yazılı ve sözlü iletişimde etkin bir şekilde kullanabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Ders dil bilgisi, kelime ve günlük konuşma becerilerine de odaklanılan A2 seviyesinde entegre edilmiş etkinlikleri içermektedir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Düz Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi ve İletişimsel Yöntem
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. İlknur KARADAĞLI DİRİK
Dersi Verenler Öğr.Gör. Gökçe ŞALTAN
Öğr.Gör. Yasemin AKSOYALP
Öğr.Gör. Vahap Sümer ÖZSÜER
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Dooley, J. & Evans, V. (2004). Grammarway 1, Express Publishing.
Eales, F., & Oakes, S. (2022). Speakout (3. Ed.). Pearson
McCarthy, M. & O’Dell, F. (2019). English Vocabulary in Use -Elementary. Cambridge University Press.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 12 1 12
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 56

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenciler A1-A2 seviyesinde İngilizce bilgisine sahip olacaklardır.
2 Öğrenciler A2 seviyesinde okuduğunu anlama becerisi geliştireceklerdir
3 Öğrenciler A2 seviyesinde dinlediğini anlama becerisini geliştireceklerdir.
4 Öğrenciler A2 seviyesinde dil bilgisi edinecekler ve bunu etkili bir biçimde kullanabilecekledir.
5 Öğrenciler A2 seviyesinde kelimeleri öğrenecekler ve bunu okuma, dinleme ve konuşma esnasında kullanabileceklerdir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Ders hakkında genel bilgi Ünite 1- Ben ve Sen 1A- Merhaba! 1B- Aynı ama farklı Geniş zaman
2 1C- Haydi buluşalım! 1D-Aile ve Arkadaşlar Öneride bulunmak İyelik eki (‘s)
3 Ünite 1’in tekrarı Dil bilgisi, kelime, okuma, yazma ve konuşma etkinlikleri
4 Ünite 2-Yaşam tarzı 2A-Onsuz yaşayamam 2B- Yaşam tarzın ve sen Sayılabilen ve sayılamayan isimler (a-an-some-any) Sıklık zarfları
5 2C- Dışarıda yemek yemek 2D- Hint Yarışları Restoranda yemek siparişi vermek Like, hate, love + verb-ing
6 Ünite 2’nin tekrarı Dil bilgisi, kelime, okuma, yazma ve konuşma etkinlikleri
7 Ara Sınavlar için Genel Tekrar
8 Ara Sınav
9 Ünite 3-Ev 3A-İçeri gel. 3B- Çok Fazla Eşya İşaret sıfatları (this-that-these-those-here-there) Sahip olmak (have got)
10 3C- Ne getirebilirim? 3D- Mahalleniz Davet etmek. There is/ there are
11 Ünite 3’ün tekrarı Dil bilgisi, kelime, okuma, yazma ve konuşma etkinlikleri
12 Ünite 4- Dünya 4A-Ne 10 yıldı ama? 4B- Sayılarla hayat Geçmiş zaman (was-were) Ne kadar/ Kaç tane?
13 4C- … nereden alabilirim? 4D- Sakura zamanı Mağazalarda yardım isteme. Emir cümleleri Tavsiye (Should/Shouldn’t)
14 Ünite 4’ün tekrarı Dil bilgisi, kelime, okuma, yazma ve konuşma etkinlikleri
15 Yarıyıl Sonu Sınavına Hazırlık
16 Yarıyıl Sonu Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 3 5 5
Ö1 1 1
Ö2 1 1
Ö3 1 1
Ö4 1 1
Ö5 1 1

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.tau.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=71600&lang=tr